mjukis

mjuk övergång bak. Ett sätt att testa flexibiliteten i axlarna och att börja öva upp styrka för handvolter och flickisar.

Gå ner i brygga. Se till att axlarna är så långt över handlederna du kan komma.

Här är axlarna inte över handlederna = ingen mjukis möjlig.

Axlar över handleder = let’s go!

För att börja lära sig mjukis lyfter man ett ben och känner av om man orkar hålla uppe sig. Orkar man inte hålla uppe sig i det här läget så får man göra övningen hit tills man byggt upp styrka+balans. Testa båda benen för en utmaning.

Kan du stå på ett ben i brygga? Testa att sparka uppåt lite och lägg all kroppsvikt på händerna. Orkar du? Okej, testa att sparka över benet. Det är lättare med böjt ben, som i bilden, men det är inte rätt. Så fort du kan med böjt ben börja jobba på att sparka med rakt ben.

Landa ett ben i taget och ställ dig upp helt.

Annonser
Det här inlägget postades i gymnastik, mjuk övergång. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till mjukis

  1. Hannah skriver:

    I have try att ta upp ett ben det går , but jag kan inte ta upp de andra benet så jag står i handstand :0 helt impossible !

  2. Terese skriver:

    Hej! Kan du inte visa i en film hur du gör?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s