pikerad framåtkullerbytta

Pikerad bakåtkullerbytta är rätt lätt och är en rolig övning för nybörjare. Pikerad framåtkullerbytta däremot är ett gissel som få verkar klara. Killar är för stela och tjejer har för lite styrka. Men, det kommer en punkt i ens träningsliv då man har gjort alla andra kullerbyttor en sisådär tusen gånger var, och de är inte lika underhållande som de var på ens första tre träningar.

Jag lyckades inte få jättebra foton på övningen, ber om ursäkt.

Börja som en vanlig kullerbytta framåt. Efter att gymnasten skjutit ifrån ska hennes ben vara helt raka. Spikraka. Hela vägen. Sätt i händerna och tryck för kung och fosterland, liv och lust. Så fort du tryckt ifrån med händerna i mattan drar du upp dem framför dig och försöker lyfta hela din kropp med hjälp av dem. Här gäller det att tänka positivt och verkligen gå in för att fixa det. Är du en av de lyckliga få som klarar övningen står du upp på fötterna nu. Hör du till pöbeln som vi andra så har du dunsat tillbaka ner på rumpan. Jaja, bara att försöka igen.

Annonser
Det här inlägget postades i kullerbyttor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till pikerad framåtkullerbytta

  1. Moa Sandh skriver:

    Tjoho! Hade helt glömt bort de här bilderna… Blev väldigt förvånad nu när jag dök upp i din blogg! Jag är ”en av de lyckliga få”! Hehe.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s